Köpvillkor
För att kunna handla i butiken måste du ha fyllt 18 år.
Om du är under 18 år måste du be en myndig, till exempel en förälder att handla åt dig.
Vi använder Klarna Checkout, där du kan välja mellan direktbetalning, Klarna Faktura, eller Klarna Konto. Vi säljer inte mot postförskott.
Alla ordrar skickas med DHL.
Vi reserverar för slutförsäljning.
Produkterna vi säljer är proffsprodukter och vi ansvarar ej för felanvändning av produkterna. Läs noga och följ tillverkarens instruktioner.
Leverans och Transportvillkor
Normal leveranstid är cirka 2-4 dagar.
Vid slutförsäljning av en vara så kontaktas kund via mejl eller telefon.
Specialbeställda produkter kan ha längre leveranstider.
Vi skickar alla ordrar med DHL.
Beställningar kan skickas med DHL Service Point (ombud) eller DHL Paket (företagspaket som skickas till ett företags adress)
- Fraktkostnad DHL Service Point (ombud) 59 kr
- Fraktkostnad DHL Paket (företagspaket) 149 kr
- Fri frakt på alla ordrar över 1200 kr.
- Returfrakt DHL 79 kr (gäller ej avtalskunder)
Vi skickar alla beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Beställningar kan skickas med DHL Service Point eller DHL Paket ( företagspaket som skickas till ett företags adress)
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till ombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till DHL eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Om eventuell tvist med DHL inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Ej uthämtat paket
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 14 dagar), så debiterar vi dig 299 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Ångerrätt/Reklamation
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).
Meddela vår kundtjänst för en retursedel (79 kr)
Du har alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador eller fel användning.
Ångerrätten gäller ej för mixade färger ex. Billack i spray, lackpaket, bilfärg, lackstift etc.
Dessa produkter är speciellt blandade efter kundens önskemål och kan inte skickas tillbaka till oss.
Vid garanti-/reklamationsärende kontakta vår kundtjänst.
Betalningsalternativ
Vi använder Klarna Checkout, där du kan välja mellan direktbetalning, Klarna Faktura, eller Klarna Konto. Vi säljer inte mot postförskott.
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). För närmare information om personuppgifter kan du läsa mer om personuppgiftslagen och personuppgiftsföreskrifterna på www.imy.se.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vid köp godkänner du att svensk lagstiftning gäller. Om tvisten förs inför domstol ska den avgöras i ditt (köparens) jurisdiktion, det vill säga normalt sett i närheten av där du bor.